Nuffnang

Friday, December 12, 2014

DI MANA AKU BERSANDAR

Dunia makin menghimpit.
Tubuh makin tersepit.
Jiwa semakin perit.
Tak ada yang rasanya mudah.
Semua jalan kelihatan sempit.
Bawalah kenderaan besar, nescaya tersekatlah ia di pertengahan jalan.
Bawalah kenderaan kecil, nescaya tak mampu ia bergerak membawa aku yang terbeban dengan segala perkara.

Mata semacam berpinar-pinar.
Kepala terasa pening.
Hati terasa sakit.

Terasa seperti semua orang sedang menghukum.
Meletakkan aku di dalam fikiran mereka dengan seribu satu macam kesalahan.
Seolah-olah tidak pernah ada lagi kemuliaan dalam hidupku.

Ketika itu,
Di mana seharusnya aku bersandar melepasksn lelah...

Sedang Tuhan telah lama aku tinggalkan.
Tetapi aku terlupa,
Bahawa Tuhan tidak pernah meninggalkan aku.
Senantiasa Ia ada di sana menilai aku.
Memayungi aku dengan rahmat-Nya.
Mengasihani aku dengan Maha Pengasih-Nya.

Kembalilah kepada-Ku.
Jangan kau susah.
Jangan kau gundah.
Tidak akan aku mengabaikan ciptaan-Ku yang paling sempurna...

Sepertinya aku terdengar 'seruan' itu.
Di dalam hati kecilku...

No comments: