Nuffnang

Sunday, September 29, 2013

ASSOLATUWASSALAM


Kalau ada orang yang tertanya-tanya tentang penyanyi yang mendendangkan lagu Assolatuwassalam itu, suka saya beritahu bahawa itulah dia penyanyi asal lagu tersebut, iaitu Ustaz Amal, atau nama penuhnya Amaluddin.

Beliau dahulunya bersama-sama dengan Raihan ketika merakamkan lagu ini untuk album Puji-Pujian dahulu, dan lagu ini sama-sama 'hits' dan terkenal dengan lagu Puji-Pujian itu sendiri. Dahulu, TV3 bahkan menyiarkan video klipnya ketika siaran berada di penghujung malam. Hal itu saya masih ingat dengan jelas kerana ketika ianya disiarkan, saya sedang berbaring di atas kerusi panjang di rumah sambil diurut oleh nenek saya. :-)


Lagu ini akan terus menjadi lagu yang mampu menenangkan jiwa saya yang resah... Semuga begitulah jua hendaknya kepada anda semua...

No comments: