Nuffnang

Sunday, June 27, 2010

PUTRA-PUTRI RAUDHAH










Kalau ada anak-anak muda yang lainnya asyik mengejar hiburan duniawi, nyanyian-nyanyian mendewa-dewakan dunia, wanita dan perhiasan sementara, tarian-tarian lemah-gemalai membangkit syahwat, fesyen-fesyen yang mengghairahkan, filem-filem yang melalaikan dan segala macam perkara dunia yang merosakkan, terdapat segolongan anak muda yang sedaya-upaya menyuburkan kemurnian agama dalam diri mereka, menghadirkan rasa cinta kepada agama, mendatangkan rasa sayang kepada nabi, merimbunkan rasa kasih kepada para ulama (bukan ulama yang menjual agama demi kuasa dan kepentingan dunia) dan membuang rasa cinta kepada dunia.

Berkhidmat untuk dunia ? Ya, sebagai jambatan utama ke syurga. Namun ada juga manusia yang membina banyak jambatan untuk mereka ke neraka, padahal Tuhan sudah redha menyediakan jalan kemuliaan, iaitu Islam.

Mahukah anda bersama-sama dengan putra-putri Raudhah ini ?









P/s: Putra-putri Raudhah ini hanya bayangan saja. Dipetik daripada nama yang diberikan kepada anak-anak Raudhah dari filem Syukur 21. Gambar-gambar tersebut diambil di merata tempat, dan kesemuanya merupakan pelajar tahfiz Al-Quran. Semoga mereka dirahmati Allah. Dan semoga anak-anak kita juga mencontohi mereka.

No comments: