Nuffnang

Monday, May 07, 2018

SAMBUNG

Oleh kerana telah terlalu lama, maka saya fikir saya tidak mahu sambung apa yang telah saya tinggalkan dahulu.

Saya akui, zaman laman sosial semakin membesar dan berkembang ini, orang semakin melupakan laman blog yang bersifat jurnal peribadi seperti ini.

Walaupun begitu, masih ada orang berpengaruh yang percaya pada kuasa blog. Antaranya ialah Tun Dr. Mahathir yang masih menulis di blognya.

Kelebihan blog Tun M ialah beliau menulis dalam bentuk poin yang mudah dibaca dan dihadam. Tulisannya mengikut urutan dan mudah difahami. Kadangkala, bahasa ekonomi yang susah kita fahami pun dapat diterangkan olehnya dengan gaya bahasa yang paling mudah.

Itu bermakna dia tahu apa yang dia tulis.

Dahulu, saya mampu menulis entri yang sangat panjang untuk bacaan umum. Saya tak pasti sama ada saya boleh mengulang semula perkara tersebut atau tidak.

Pun begitu, saya akan cuba memanfaatkan perenggan dan poin untuk menjadikan tulisan saya mudah dibaca.

Oh ya, saya bukan penulis prolifik atau terkenal, hanya menulis blog mengikut akal fikiran sendiri. Tak lebih dari itu.

No comments: