Nuffnang

Saturday, January 30, 2010

KAMI ADALAH SATU BADAN...


Ketika itu, kami adalah satu badan yang cukup cantik dan menawan. Umpamakan kami dengan apa sahaja yang indah, semuanya kena belaka. Begitulah indahnya kami yang 'satu nyawa'.

Kami dahulu adalah apa yang dikatakan sebagai 'berpegang pada satu temali' yang kuat, teguh dan utuh.

Kami dapat memanjat ke atas apa pun dek kerana kuatnya tali yang kami bina sendiri dengan segala kudrat yang ada, meskipun sedikit.

Kami adalah apa yang dikatakan Tuhan sebagai 'hablum minannaas'. Kami menepati frasa itu baik-baik. Kami teguhkan frasa itu baik-baik.

Dahulu kami adalah aur yang beriringan dengan tebing. Kami adalah langit yang membiru dan awan yang memutih.Kami adalah apa yang indah di dunia ini.Ketika itu jugalah, syaitan dan iblis laknatullah cuba mengotorkan kami dengan kehinaan yang teramat sangat. Kami dihasut 'baik-baik' oleh si laknat untuk mengotorkan keindahan yang telah kami bina lama dahulu. Kami dihasut supaya meninggalkan frasa 'hablum minannaas' itu.

Kami sedih sekali kerana iblis dan syaitan berjaya melaksanakan tugas mereka baik-baik. Mereka berjaya. Kami bahkan gagal. Kami lupa mentaati perintah Tuhan sesungguhnya dan kami melupakan pesanan Nabi Muhammad s.a.w sesungguhnya.

Kami amat bersedih kerana keindahan kami telah dicacatkan dengan syak wasangka yang teramat menebal dan fitnah-fitnah yang mencemar. Kami adalah apa yang dikatakan dunia sebagai keindahan yang dibaluti kehinaan. Kami sudah bertukar daripada keindahan suci kepada keindahan palsu yang memeritkan.

Kami sudah kalah dengan iblis laknatullah. Nauzubillah...

Kami tidak lama lagi akan 'mati' jika tidak ada pedoman datang menyinggah...

Kami ini adalah apa yang anda sekalian namakan sebagai 'persahabatan'...

Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala ali sayyidina wa mawlana Muhammad...

Selawat dan salam kami sanjungkan buat baginda Muhammad s.a.w, semoga kami yang tinggal sisa ini dapat pulih kembali...

Wallahua'lam...

2 comments:

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

AKMAL_ALIF said...

Anonymous, terima kasih. Harap selepas ini dapatlah diberikan namanya... :-)