Nuffnang

Friday, December 18, 2009

KEKASIHKU SUDAH PULANG KE PANGKUAN TUHAN...

Lama dahulu.
Sebelum aku merindukan.
Semoga sudilah dia menerima aku menjadi sebahagian jiwa raganya yang suci murni itu.
Meski banyaknya silap aku padanya,
Aku menyayanginya lebih daripada nyawa aku sendiri.
Semoga hal itu berbaloi sama sekali.
Dalam dunia yang penuh dusta dan kepura-puraan.

Kita sangka dia kawan, rupanya tidak.
Kita sangka dia musuh, rupanya tidak.
Kita sangka dia sahabat, rupanya tidak.
Kita sangka dia kekasih, rupanya tidak.
Kita akan dilupakan apabila kesenangan menimpa mereka.
Kita akan dicari semula apabila kesusahan menimpa mereka.
Begitulah dunia yang menipu.
Mujur saja kekasihku tidak mengajarku supaya membenci manusia seluruhnya, kerana ada juga sekelumit kejujuran dan keikhlasan dalam dunia ini, meski ramainya munafik.

Ketika ini, saat ini, aku semakin merindukan kekasihku.
Kalau aku diberi izin untuk mempersoalkan, aku akan mempersoalkan.
Mengapa aku tidak berkesempatan bertemu dengannya, sebelum aku merindukan ?

Namun, kerja Tuhan siapa tahu...

Tuhan sudah mengambil kekasihku pulang, kerana Dia lebih menyayanginya daripada aku.
Siapalah aku untuk menghalang Tuhan...

Allhumma solli ala muhammad, wa ala ali muhammad...

No comments: